Πέμπτη, Φεβρουαρίου 14, 2013

Φάνκι Ινδιάνοι (πρώτον μέρος)

1.

Τούτον το κομμάτιν ανακάλυψα το για πρώτην φορά στο υπόγειο του μαγαζιού του Χριστάκη το 2000 αλόπως, κάπου τζαμέ, που έκαμνα diggin (τούτη εν η underground έκφραση των DJs για το shopping). Ο Χριστάκης είσιεν έναν που τους ελάχιστους τόπους που πραγματικά εκάμναν για diggin, έναν υπόγειο γεμάτο στιβασμένα νεκατομένα βινύλια τζαι άμαν επήαιννα ενεκάτωννα τα τζαι γω με τες ώρες. Η πλείστη ήταν ανυπόφορες πποππίλλες των 80s αλλά μέσα μέσα έβρισκα τζαι θησαυρούς - όπως τον δίσκο με τούτον το κομμάτι που ήταν κάβλα τζαι χαρά, με άλλα λόγια φάνκι, τζείνον το συναίσθημαν το ωραίον που ξυπνά με την μουσική, ενθουσιασμός κανονικός, τζαι που ήταν μοναχικό πράμαν γιατί τότε εν τζαι είχα κανέναν παρέα που να ασχολείται με breaks τζαι diggin. Ήταν πιο μετά που αρκέψαν διάφοροι παρέες να τα εχτιμούν τζαι να ακούμεν παρέα, μετά στην αποθήκη να τα παίζουμεν τζαι μες την στράτα της παλιάς Λευκωσίας να μας ακουν οι περαστικοί τζαι οι σκοποί, τζαι πιο μετά να παίζουμεν τζαι κανέναν ντιτζεϊλίκκι να τα μοιραζούμαστεν με άλλον κόσμο τζαι να ξεσπάζουν χοροί.

Ο Χριστάκης έρκετουν κάθε τόσον τζαι ρώταν με αν ήταν ούλλα εντάξει. Εφώναζεν με πάντα chief. Έφκαιννα που το υπόγειο τζαι τα δάχτυλα μου ήταν μαύρα που την πολλήν την σκόνη τζαι άμαν εφυσούσα την μούττη μου οι μίξες πας το χαρτομάντιλο ήταν τζατ τζείνες μαύρες. Ο Χριστάκης επαρεξενεύκετουν που έτρωα τόσες ώρες μες το υπόγειον του. Όποτε έρκετουν η ώρα να τον πκιερώσω αγχώνετουν ότι έβρισκα σπάνιους συλλεχτικούς δίσκους τζαι εγελούσα του, ενώ εγώ που την άλλην εμάχουμουν να τον παζαρέψω να σείρει την τιμή κάτω επειδή ειδικά τα άλπουμς είσιεν τα νάκκον ακριβά (ήταν 6 λίρες τα άλπουμ, 2 τα 45άρκα τζαι 4 τα 12ίντζα singles που τα ελάλεν ο Χριστάκης Μάξι). Μετά που κάποιαν φάση επαρέτησα να πηαίννω επειδή εν είχαν μείνει πολλά καλά πράματα τζαι επίσης τα λλία καλά που είσιεν έβαλλεν τα για εξωφρενικές τιμές.

The Wild Magnolias with the New Orleans Project - (Somebody got) Soul soul soul (1974)

2. 

Το εξώφυλλο της συλλογής που ήβρα στο υπόγειο 
Στο υπόγειο του Χριστάκη ήβρα τούτον το κομμάτι πας σε μιαν συλλογή που την ελαλούσαν Urban που εκυκλοφόρησεν η Polydor το 1988, μάλλον για την αγγλικήν αγορά παραπάνω, σε επιμέλεια/selection του DJ Norman Cook ο οποίος πιο μετά έγινεν διάσημος ως Fatboy Slim.

Το συγκεκριμένο τραγούδιν είσιεν είδη ξανακυκλοφορήσει πας την συλλογή Ultimate Breaks and Beats Volume 5 το 1986. Τα Ultimate Breaks and Beats (Octopus Breaks) ήταν συλλογές που εφκαίνναν παράνομα (bootlegs στα αγγλικά). Όπως τζαι τα Super Disco Brakes που εφκαίνναν ακόμα πιο παλιά, που το 79, εμαζεύκαν κάμποσα τραούθκια με breaks ώστε να υπάρχουν σε έναν τόπο για πιο εύκολη πρόσβαση για τους DJs. Η κυκλοφορία τούτων των συλλογών ήταν που τα καθοριστικά βήματα στην διεύρυνση της φάσης των break/hip-hop DJs έξω που τα block parties της Νέας Ιόρκης. Με την εμφάνιση των συλλογών εν ήταν ανάγκη πλέον οι DJs να γυρεύκουν τα τραούθκια έναν έναν μες τα δισκάδικα,.
Octopus Breaks

Υπ'όψη τζιόλας ότι τότε έπαιζεν πολλή μυστικοπάθεια ανάμεσα στους DJs τζαι γεννικά ήταν δύσκολο να μάθει κάποιος τα breaks αν δεν ήταν μες το crew κάποιου DJ. Τα άτομα που αντιληφτήκαν την αγορά για συλλογές με breaks τζαι που είχαν ταυτόχρονα τες γνώσεις για να έβρουν τα σωστά κομμάθκια ήταν ιδιοκτήτες τζαι υπαλλήλοι σε δισκάδικα που επαρατηρούσαν ίντα δίσκους αγοράζαν οι πιο γνωστοί DJs & τα crew τους.

Μετέπειτα φυσικά επήραν τζαι οι δισκογραφικές χαπάρι για την ύπαρξη τούτης της αγοράς τζαι το γεγονός ότι εχάνναν την ευκαιρία να την εκμεταλλευτούν, άρα εφκάλαν τζαι τζείνες τες δικές τους συλλογές όπως τζείνην που ήβρα στον Χριστάκη.

Ultimate Breaks and Beats
Για να συμπεριλάβουν το (Somebody got) Soul Soul Soul μες το Ultimate Beats and Breaks σημαίνει ότι ήταν κομμάτιν που είδη επαίζετουν που τους DJs της Νέας Ιόρκης για b-boying (breakdance) τζαι block parties. 

Τζαι όντως έσιει τα κατάλληλα συστατικά, εν γερή φανκίλλα, πιεσόμενη τζαι λετσιασμένη, τζαι έσιει οϊ έναν αλλά θκυο breaks -με ντραμς τζαι κρουστά μαζί όπως το Apache - γλήορα (πας τα 110 bpm) τζαι φάνκι κιθάρα με wah-wah. Παρόλον που εν κομμάτι του 74, εν έσιει επιρροές που disco στον ρυθμό αν τζαι είδη χρησιμοποιούν keyboards λλίον πιο διαστημικά που τα πιάνα τζαι τα όργανα της πιο παραδοσιακής Rhythm And Blues της Νέας Ορλεάνης. 

Έπαιξα το αρκετές φορές που τότε που άρκεψα να παίζω τζαι έμπνεει καλόν χορό. Εν ξεχωριστό κομμάτι.

Όπως τα περισσότερα κομμάθκια που εγνωστοποιηθήκαν ευρύτερα με την κυκλοφορία των Ultimate Breaks and Beats, άρκεψεν να χρησιμοποιείται που παραγωγούς σε δικά τους τραούθκια, όπως Beats and Pieces των εγγλέζων Coldcut.

Coldcut - Beats and Pieces (1987)  - το break του τραουθκιού μπαίννει στο 3:51

Τούτον το κομμάτι στο μεταξύ εν cut n paste στυλ ορχηστρικού χιπ-χοπ (εμπνευσμένα αρχικά που τα Lessons των Double Dee & Steinski) που για μένα παραμένει έναν που τα πιο πορωτικά τζαι έντεχνα στυλ, γιατί έννεν τζείνη η απλή μονότονη λούπα, έχουν συνέχεια αλλαγές τζαι ροή, αξίζουν μελέτη για όσους θέλουν να ασχοληθούν με beat making.

Συνεχίζεται