Τετάρτη, Μαρτίου 21, 2012

Πριν 6 χρόνια (συνένετευξη των HCH)

Ίνταλος αλλάσσουν κάποια πράματα. Συνένετευξη που εκάμαμεν μερικοί που τους HCH στες 21/3/2006 που εδημοσιεύτηκεν στο hiphop.com.cy τζαι στες φάλιες. Έσιει τζαι καλές κουβέντες μέσα.

Ε: Λοιπόν 16 του Γενάρη 2006 και μαζί μου ο Κύριος Γάμμα, ο Χάρος, ο Μάγος, ο Ζακ, ο Panic τζαι ο ΟΝ. Να αρχίσουμεν λλίον με το χιπχοπ στην Κύπρο. Πότε μπαίνει το χιπχοπ στην μουσική σκηνή, ξερωγω οι βασικοί έτσι αντιπρόσωποι του χιπχοπ...
ΚΓ: Οι πρώτοι εν οι Βαομένοι Έσσο το 94. Ήταν ο Γιάννης Γου τζαι ο Μιχάλης, ο Τσόχας (Πονοκέφαλος). Ήταν τζιάλλοθκυό που εν τους αθυμούμαι.
Ε: Οι οποίοι γράφουν δικήν τους μουσική;
ΚΓ: Τον τζαιρό τζείνον εν εγράφαν ακριβώς δικήν τους μουσική, εσάμπλαραν κομμάθκια που είδη ήταν έτοιμα, αλλά η φάση ξέρεις τότε η μόνη τους έννοια ήταν να ραππάρουν. Ήταν τζαι μιτσιοί τότε.
Ε: Οι στίχοι ήταν στα ελληνικά;
ΚΓ: Στα κυπριακά.
Ε: Πε για τον Γου
ΚΓ: Ε ο Γου τζαι ο Τσόχας ετραουδούσαν το 94 ζωντανά μες σε κλαπ ξερωγώ ήταν η πρώτη φορά, αλλά εν είχαν ακόμα δισκογραφία ή τίποτε. Ε τζαι ήταν, μετά, το 97 ήταν ο Γου τζαι έφκαλε CD (Τελευταίες Μέρες). Επίσης ήταν τζαι ο Χατζιμάικ που έφκαλεν πριν το 97 αλλά εν ήταν καθαρά χιπ-χοπ, εννοώ ήταν reggae, ήταν dancehall, αλλά είσσεν στοιχεία που χιπ-χοπ, είσσεν drum machines, ξερωγώ... Ήταν MC αλλά στυλ τζαμαικανός, όι σαν MC ο κλασσικός του χιπ-χοπ
Μ: Τζαι ο Χατζιμάικ έσμηεν Κυπριακά με Αγγλικά, γιατί ήταν εγγλεζοκυπραίος
ΚΓ: Τζαι υποτίθεται το πρώτο CD εν στην παροικία που το έκαμε, πας σε μιαν εταιρία Κebab Culture
Ε: Άρα πρώτα έχουμε τους Βαομένους Έσσο τζαι συγχρόνως ο Χατζιμάικ, που γράφουν σε κυπριακό στίχο. Τζαι οι επόμενοι;
Μ: Ε ο Γου έφκαλε το 97 το πρώτον του CD, Τελευταίες Μέρες, το οποίον εν ούλλον καλαμαρίστικα νομίζω
Χ: Το 99 έφκαλε το 2ο του άλπουμ ο Γου, ε, Απαγορευμένες Γνώσεις, τζαι, εντάξει ήταν το 3ο CD που εκυκλοφόρησε με δισκογραφική στην Κύπρο, χιπ-χοπ, είσσεν τζαι άλλον που έφκαλε πας σε δισκογραφική, ο Σιωπηλός Αφηγητής.
ΚΓ: Ο ΧάτζιΜάικ έφκαλεν 2-3 αλλά εν αθυμούμαι τες χρονολογίες.
Χ: Ε εντάξει τζαι που τζαμέ τζαι τζει αρκέψαν να φκέννουν διάφορα συγκροτήματα αλλά underground, χωρίς δισκογραφική ξερωγω, IUT, FTW, εμείς, ε εντάξει τζαι πάει τζαι πάει τζαι πάει
Ε: Πριν να φτάσουμε σε σας, τούτοι ούλλοι που εφκαίνναν σιγά σιγά επαίζαν κάπου ή εβρέθουνταν ιδιωτικά τζαι επαίζαν;
Χ: Όι ήταν παρέες, ήταν κλίκκες βασικά, ξερωγω, τουλάχιστον απόσα ξέρω, τζαι σε κάποιαν φάση εφκάλαν τραούθκια underground αστοπούμε.
Ε: Τζαι επαίζαν τα κάπου;
Μ: Την πρώτη φορά που επαίξαμεν ήταν στο Τρένο.
ΚΓ: Εκάμαν βασικά όπως το Χιπ-χοπ φεστιβάλ, στο Τρένο, το 2001 τζαι αθυμούμαι εκαλέσαν μας τελευταίους τζαι επκιερώσαμεν τζαι είσοδο για να παίξουμε (γελούμεν) Ηντα άθλιοι...
Μ: Αλλά εδώκαν μας τα πίσω επειδή αρέσαμεν του Γωγάκη που το έσσει.
Ε: Έξερεν η μια ομάδα την άλλη, είχατε επικοινωνία;
Χ: Ναι. Τότε ήταν διαφορετικά εντάξει. Δηλαδή, τουλάχιστον ως το 98 99 πάνω κάτω εξέραν ούλλοι ο ένας τον άλλο, μες την Λευκωσία, τζαι κάποιους που άλλες επαρχίες.
ΚΓ: Τον ίδιο τζαιρό έκαμεν μιαν σελίδα ο Σάββας, ένας που τους MC των IUT.
Χ: Γύρω στο έτσι 99 αστοπούμεν εξέραν ούλλοι ο ένας τον άλλον, τζαι προσωπικά
ΚΓ: Βασικά, ήταν τζαι παιθκιά της γειτονιάς πολλοί θέμας, ο Σαββής ασπούμεν ήταν τζαμέ κοντά μας που εμείνησκε, εννοώ σου εξέραμεν τον.
Χ: Ήταν τζαι που το Δάλι ήταν τζαι ο Νικολάκης.... Λοιπόν. Μετά που κάποιαν φάση τζαι ύστερα ξερωγω, εντάξει επέρασεν η φάση που εθώρες έναν με baggy τζαι εβούρας τον που πίσω να τον ησταματήσεις τζαι να τον ρωτήσεις ένταμπου ακούει επειδή αρκέψαν τζαι πολλυνίσκαν γεννικά.
ΚΓ: αλλά εν ακούασιν (γελά)
Μ: Μισό λεπτό εν καλά να πείτε για την φάση πριν σας γνωρίσω, για το crew ξερωγώ.
2. Το crew
Χ: Εντάξει εμείς εγνωριστήκαμεν βασικά, τωρα εντάξει με τον Μπλάκκη είμαστεν γειτόνοι, τον Πανίκκο ξέρω τον που γάματα, που το γυμνάσιο, είμασταν τζιάλλοι ξέρωγω, τότε στο λύκειο που αρκέψαμεν τζαι ακούαμεν χιπ-χοπ, 4-5 άτομα, τζαι μετά γνωριζόμασταν σιγά σιγά ξεκάρφωτα, με την φάση που σου είπα πριν, που εθώρες κάποιον με ανοιχτά παντελόνια τζαι επήεννες τζαι ερώτας τον τζαι έτσι εγνωριστήκαμεν ασπούμεν. Περίπου εμείς 1η λυκείου αρκέψαμεν τζακούαμεν, ε τα ονόματα εν έχουν τζαι τόσον σημασία, είμασταν εγώ, ο Πανίκκος, ο Ζαρβός, ήταν τζαι ο Κκλίνης, ε τζαι ο Μπλάκκης, 5 άτομα, 1η 2α λυκείου, τζαμέ, μετά εγνωρίσαμεν τον Γρηγόρη, που ήταν μες το σχολείο μας. Εγράφαμεν τζαι στίχους που τότε εν το μεταξύ, αλλά εν τους εφκάλλαμεν, εντάξει επειδή εμείς εσκεφτούμασταν πρώτα να φκάλουμε κάτι καλό τζαι μετά να το φκάλουμε προς τα έξω, αλλά εγράφαμεν γεννικά καμπόσα πράματα.
ΚΓ: Βασικά εγράφαμεν για μας πρώτα, εγράφαμεν για μας, ελαλούσαμεν τα ο ένας του άλλου εκάμναμεν χάζι επερνούσαμεν καλά έτσι φάση.
Χ: Ε μετά εντάξει μετά που λλίον εγνωρίσαμεν τον Ζακ, τζαι τον Γιώργο, τζαι μετά στον στρατό εγνωρίσαμεν τον Κώτσιο, που ήταν νάκκο έτσι περιέργη φάση ασπούμεν, ήταν μες το φυλάκειο του ο Ζαρβός, «έντα μουσική ακούεις,» «τάδε», «μα έχω κάτι παρέες που ακούν», τζαι γεννικά εντάξει, τζαι βασικά που εγνωρίσαμεν τον Κώτσιο εν που τζείνον που εξεκίνησε η φάση να ασχολούμαστεν σοβαρά να φκάλλουμεν μουσική.
Ε: Πότε;
Μ: Το 2000. Το 2000 εγνωριστήκαμεν. Τζέκαμα, ξερωγώ, εγώ ασχολούμουν που μιτσής, έκαμνα λούπες πας το κομπιούτερ, τζαι μετά που επήα Αμερική να σπουδάσω, έπιαα έναν πικαπ, τζαι εμάχομουν τζιμέσα, τζαι πούρτα Κύπρο το καλοτζαίρι εκάμαμεν τα πρώτα κομμάθκια.
Ε: Τζαι εδημιουργήσατε, εφκάλατε τζαι όνομα τότε;
Χ: Το όνομα υπήρχεν που πριν. Που το 96.
ΚΓ: Αλλά εν ήταν HCH ήταν HHC. Επειδή τότε είμασταν επηρεασμένοι που τους άλλους που εβάλλαν το όνομα τους τζαι μετά στο τέλος Crew, ήταν Hardcore Heads Crew,
Χ: Τζαι μετά εκάμαμεν το Hardcore ΗC, τζαι το H στο τέλος Heads. HCH.
Η ομάδα ήταν συγκροτημένη που το 96, έγραψεν HCH πας το γκαράζ του ο πελλός, έχουμεν το ακόμα τζαμέ τζαι φαίνετε
Ζ: Εν επαίξατε στο Blue Velvet;
Χ: Η πρώτη φορά που έτυχεν τζαι επιάσαμεν μικρόφωνο, ήταν το 99 μόλις επήαμεν μέσα τζαι εκανονίσαμεν έναν ππάρτι στο Blue Velvet τζαι που βασικά είμασταν εμείς τζαι άλλο 5-6 άτομα γνωστοί, ο Γου, τζαι οι βλάκες οι Rebel Dancers, το βλάκες γράψε το εν το μεταξύ. Τζαι εβάλαμεν μικρόφωνο πάνω τζαι απλά εραππαρίσκαμεν τραούθκια άλλων τζαι είχα τζαιγω έναν κομμάτι γραμμένο για τον στρατό, εν τζαμέ που εγνωριστήκαμεν με τον Γου τζαι εντάξει αρκέψαμεν να το θωρούμεν τζαι μεις νακκουρί πιο σοβαρά. Αλλά η φάση που εξεκίνησε το όνειρο να γίνετουν πραγματικότητα ήταν που εγνωρίσαμεν τον Κώτσιο. Εντάξει.
Ε: Γιατί;
Χ: Επειδή ήταν ο DJ! Και είναι ο DJ. Είναι ο αναβάτης δίσκων.
Β/
Χ: Έδωκεν μας την μουσικήν υπόσταση.
Ε: Οι επιρροές σας;
Μ: Στες αρκές άκουα Αμερικάνικο, οι Public Enemy εν πολλά σημαντικοί για ούλλους μας νομίζω, τζαι γεννικά άλλα Αμερικάνικα συγκροτήματα, WuTang, EricB&Rakim, KRS, EPMD, Ice-T, DJ Shadow... εν πάρα πολλοί. Τζαι πιο μετά, σε κάποια φάση άκουσα Active Member, μετά ήταν τα Ημισκούμπρια, οι Terror X Crew, FFC... Οι Razastarr ήταν πιο μετά. Αθυμούμαι χαρακτηριστικά το πρώτον CD των Terror X Crew που άκουσα, που μόλις εφκήκεν έκαμεν μου πολλά μεγάλην εντύπωση.
Ε: Τούτον ήταν αφού τους εγνώρισες;
Μ: Όι πριν πριν. Τζαι ασπούμεν εν που τα κοινά μας που επροτιμούσαμεν τους Terror X Crew που τα άλλα συγκροτήματα, τζαι άρεσκεν μας το hardcore ασπούμεν, γιαυτόν Hardcore Heads ασπούμεν.
Π: Ο αντιδραστικός ο στίχος
Μ: Ναι ο αντιδραστικός ο στίχος, ο πολιτικοποιηένος στίχος, που ήταν τζαι που τους λόγους που μου αρέσκαν τζαι οι Public Enemy, που μας αρέσκουν ούλλους δηλαδή, τζαι το ότι αφού εφκήκεν στην Ελλάδα, όπως το είδαμεν, ήταν τζαι η κουλτούρα. Ασπούμεν οι TXC είχαν τζαι το breakdance τζαι το graffiti, τζαι γεννικά ήταν τρόπος ζωής, που εν ήταν κάτι τέλεια ξένον ασπούμεν, εν ήταν μόνο για τους μαύρους μες το γκέτο ξερωγώ, ήταν κάτι παγκόσμιο τζαι, ε νομίζω εν που τζαμέ που αρκέψαν να σχηματίζονται συγκροτήματα στην Κύπρο, τζαι crews και τα λοιπά.
ΚΓ: Γενικά που ακούσαμεν συγκροτήματα με άλλον στίχο εν τζαμέ που εξέραμεν ότι έχουμεν το δικαίωμα τζαι μεις, ούλλοι να ραππάρουμεν, το 96. Εντάξει τζαι ακόμα πιο πριν επειδή είσσεν τζαι έναν δίσκο παράνομο, που εν εκυκλοφόρησεν δισκογραφικά αλλά, ήταν ο Βρομίλος τζαι ήταν που τα πρώτα που άκουσα, ήταν ο Μεντζέλος που τα Ημισκούμπρια, τζαι ετραουδούσεν στίχους πορνό!(γέλιο) Αλλά εντάξει εννοώ σου, σε τζείνην την ηλικία ασπούμεν εεε έδωκεν μας την πελλάρα τζαι
Ζ: Ήταν χιπ-χόπ
ΚΓ: Ναι ήταν χιπ-χόπ για μέναν

το πρώτο λαϊβ που επαίξαμε που οργάνωσαν οι FTW, τότε εν είχα όνομα χιπ-χοπ τζαι είπα τους να με βάλουν Κώτσιο

4. HCH
Χ: Γεννικά ούλλοι είμασταν παρέαν μαζίν ούλλοι, εντάξει, τζαιιιι τότε εγράφαμεν στίχους εγώ ο Μπλάκκης τζαι ο Γρηγόρης. Μετά εγνωρίσαμεν τον Κώτσιο.
Μ: Τζαι είπαμεν το πρώτον τραούδι ναν για τον στρατόν επειδή είμασταν στρατόν. Τζαι είμασταν οι τρεις μας βασικά επειδή ο Γρηγόρης εν έκαμεν στρατόν.
Χ: Ε ναι τζαι ύστερα εγράφαμεν γεννικά. Η τελική ομάδα εν ΤΖΑΙ ο Ζακ ΤΖΑΙ ο Γιώργος, που εμπήκαν εντάξει κανέναν χρόνον πριν φκει το CD, το 2001.
Ε: Τζαι στο πρώτον live είχατε είδη έναν δίσκο;
Μ: Όι
ΚΓ: Είπαμεν τα τραούθκια πριν να τα ηχογραφήσουμεν
Χ: Τα τραούθκια που εβάλαμεν πας το CD το έναν ήταν γραμμένον 2 χρόνια πριν τζαι το μισόν, το μισόν της μόδας, ήταν γραμέννο 2 χρόνια πριν
Χ: Ναι τζαι ηχογραφήσαμεν τα τον επόμενον χρόνον. Μαζίν με άλλο θκυο.
Ε: Τζαι ήταν το μόνον σας CD ή είσσεν άλλον;
Χ: Ε όι ε εν να φκει, σιγά σιγά
Μ: αλλά έχουμεν διάφορα κομμάθκια που είπαμεν σεεε, σε live ή τζαι μόνοι μας που εν τα γράψαμεν ποττέ, ασπούμεν σε studio σε ηχογράφηση.
(διαφοροί): Του crew, το OK, η εισαγωγή, της Λευκωσίας
5. Η μουσική
Ε: Ωραία Κώτσιο, να μας πεις τι εν το χιπχοπ όσον αφορά την μουσική
Μ: εεε για το χιπ-χοπ, εξεκίνησε που τον DJ, τούτον εν γνωστό,
Χ: Μεν τους πεις ότι είσαι αρρωστημένος τζαι εν θα μας παίρνουν σοβαρά
Μ: Είμαι αρρωστημένος.
(γέλιο)
Μ: Μεν μας παίρνετε σοβαρά.
(γέλιο)
Μ: Το λοιπόν (γελά). Το χιπ-χοπ εξεκίνησεν που τον DJ, ε, που, ε ασπούμεν αρκές της δεκαετίας του 70 στην Νεαν Ιόρκη που ως τότε η νοοτροπία του DJ ήταν να σμίξει θκυο κομμάθκια ή να παίξει το έναν μετά το άλλον. Ο χιπ-χοπ ο DJ βασικά επαρατήρησεν ότι οι χορευτές επροτιμούσαν κάποια σημεία που το τραγούδι που έπαιζεν, παρά ολόκληρο το τραγούδι. Όπως εν τα θκυο τα πικ-απ έβρισκεν τζείνον το σημείο τζαι επειδή είσσεν τον ίδιον δίσκον θκυο φορές, όπως έπαιζεν ο ένας εγύριζεν τον άλλον πίσω χωρίς να ακούεται, τζαι έτσι έκαμνεν την λούπα με τα θκυο πικ-απ τζαι το μίξερ τζείνην την ώρα. Επαναλάμβανεται τζείνη η λούπα για πολλήν ώρα, τζαι στην αρκή ο MC απλά ελάλεν 2-3 κουβέντες
ΚΓ: για να ξεσηκώσει τον κόσμο
Χ: Ο DJ ήταν ο MC στην αρκή, MC τζαι DJ ήταν το ίδιο, έπιαννεν το μικρόφωνο τζαι ελάλεν κουβέντες πουπάνω, «χορέψτε» ξερωγω,
Μ: τζαι μετά σε κάποιαν φάση επιάαν τζιάλλον ασπούμεν, δεύτερον άτομο τζαι σιγά σιγά ασπούμεν εξελήχτηκε, να λαλεί παραπάνω κουβέντες τζαι παραπάνω κουβέντες, τζαι, μετά που αρκέψαν να ηχογραφούν την χιπ-χοπ, ο MC έγινεν το επίκεντρο.
Ε: Οι κουβέντες τζείνες ήταν αυθόρμητες;
Μ: Τζαι αυθόρμητες τζαι γραμμένες. Τζαι που αρκέψαν να ηχογραφούν μετά την χιπ-χοπ, μερικοί, ε νομίζω στην αρκή οι δισκογραφικές εν εγουσταρήσκαν πολλά την ιδέα νασσει DJ, τζαι αναγκάζαν τους νάχουν συγκρότημα, σαν τους Sugarhill Gang τζαι άλλα old school συγκροτήματα. Εχρησιμοποιούσαν τζαι drum machine τζαι ξερωγω, έτσι πράματα. Τζαι πιο μετά, όπως εξελήχτηκεν τζαι η τεχνολογία, ε, εφκήκαν μηχανήματα στην αγορά που εμπορούσαν να παίζουν μιαν λούπα ή να παίζουν πολλές λούπες ταυτόχρονα. Τούτον εν λίον σημαντικό, φεύκει η έμφαση που τον DJ τζαι πάει στον παραγωγό. Ο παραγωγός δημιουργά το κομμάτι χρησιμοποιώντας κομμάθκια που άλλα τραούθκια.
ΚΓ: Όπως το κολλάζ ασπούμεν
Μ: ήταν πολλά σημαντικό η ιστορική μουσική παράδοση, ασπούμεν, στην Νεαν Ιόρκη ξερωγώ οι μαύροι εκόφκαν που παλιά soul, jazz, funk, reggae, rock τζαι εσμήαν τα ούλλα μέσα, βασικά. Ε με σκοπό να βρουν μιαν καλήν λούπα ασπούμεν που ναν χορευτική, που εν να μπορέσει ο άλλος να τζιλήσει πάνω καλά.
Ε: Επομένως ο στόχος τους ήταν να κάμουν μουσική για χορό;
Μ: Ναι αλλά όι μόνον. Τζαι επίσης, ο χορός σίουρα εν πολλά σημαντικός αλλά με τον τζαιρόν έσσει πολλά κομμάθκια που εν σημαντικά στην ιστορία της χιπ-χοπ αλλά ένεν χορευτικά.
Χ: Εβασίζουνταν πας τον στίχο, δηλαδή να πει κάποιες κουβέντες γερές. Άλλα ήταν χορευτικά τζαι ο στίχος ήταν για ππάρτι... για άλλους φυσικά μπορεί να μένεν χορευτικά, πχ οι Public Enemy για τον άλλον μπορεί να ακούσει έναν δευτερόλεπτο τζαι όι μόνον να πατήσει το στοπ αλλά να σείρει τζαι το CD πόξω που το παράθυρο, γιατί εν βαβούρα κανονική. Τζαι έσσει τζιάλλα που εν αργά ασπούμεν τζαι βασίζονται πας τον στίχο, δηλαδή να πουν κάτι με νόημα, φυσικά, ο συνδυασμός των δύο κατεμένα τζαι κατεμάς πιστεύκω εν το πιο ωραίο. The rhythm is the rebel ρε.
Μ: Ε τζαι το άλλον το σημαντικό που εφκήκεν που την χιπ-χοπ εν ότι χρησιμοποιούσαν τα πικάπ τζαι τους δισκούς σαν μουσικόν όργανον, παραπάνω ρυθμικό παρά μελωδικό. Εκτός που να παίζουν κομμάθκια, ετροποποιούσαν τον ήχο, εκάμναν scratch δηλαδή. Εμείς έχουμεν πολλύν scratching στα κομμάθκια μας, πράμα που εν γίνεται πολλά πλέον, ούτε στο εξωτερικό.
Χ: Ένεν της μόδας. Τζαι εν σημαντικό να ειπωθεί ότι το να παίζεις με το πικάπ έσσει πολλήν δυσκολία όπως έναν άλλον μουσικόν όργανον, έσσει την τέχνη του. Πρέπει να το δουν για να τα καταλάβουν.
ΚΓ: Για μένα βασικά εν το όργανο των οργάνων, εν το απόλυτον όργανον, γιατί μπορείς να παίξεις άλλα όργανα που το πικάπ.
Ε: Εκτός που το πικάπ τι άλλα όργανα χρησιμοποιάτε;
Χ: Την φωνήν μας, που εν τζαι πνευστό τζαι έγχωρδο τζαι κρουστό. Πνευστό επειδή εν η αναπνοή, έγχορδο επειδή εν οι χορδές της φωνής, τζαι κρουστό γιατί μπορείς να τα κρούσεις ούλλα με την φωνή σου, εκατάλαβες, άμαν πεις τες σωστές κουβέντες.
(γέλιο)
Ε: Επομένως το πικάπ τζαι η φωνή τζαι τι άλλον;
Μ: Το sampler.
Ε: Ποιά η σχέση των τριών;
Μ: Το sampler παίζει την λούπα, που εν η βάση, εν ο ρυθμός. Ένεν μόνον μια λούπα που την αρκήν ως το τέλος, έσσει τζαι αλλαγές. Επροσπάθησα να βάλλω παρα πολλές αλλαγές πας τα κομμάθκια. Ο MC τζαι το scratch έχουν περίπου τον ίδιο ρόλο, τζιλούν που πάνω που την λούπα, χορεύκουν πας την λούπα. Με την διαφόρα ότι ο MC έσσει τζαι στίχο που εν μια τεράστια διάσταση.
Χ: Αλλά χρειάζονται τζαι τα τρία μαζί. Το σημαντικό εν να μεν υποτιμάται η μουσική που γίνεται με sampling, που κόφκεις, γιατί τζαι ο άλλος που γράφει μουσική μπορεί να γράψει τρείς νότες τζαι να επαναλαμβάνονται τζαι να βάλει τον πιανίστα ξερωγώ να τα παίζει συνέχεια, αλλά εν το ίδιο πράμα. Εν ως που θέλει να το πάρει ο καθένας, ο άλλος μπορεί να κάτσει να γράψει μιαν μουσική με δέκα όργανα τζαι να τα σμήει τζαι να φκαίννει κάτι τέλειο, τζαι ένας παραγωγός της χιπχοπ μπορεί να βάλει 50 διαφορετικά samples, να μπαίννουν τζαι να φκέννουν, να παίζει μιαν φορά, να τροποποιά τες συχνότες, εν ολόκληρη μαηστρέια. Ο άλλος μπορεί να κόψει μιαν λούπα 3 δευτερόλεπτα, να βάλει drums που drum machine τζαι κανέναν φκιολί στο ρεφραίν τάχα για να το τονίσει τζαι μίσσιμου έκαμεν κομμάτι.
Μ: Είχα κάποιους κανόνες όπως έιχαν οι παραγωγοί που μου αρέσκουν, πρώτον να μεν κόφκω που κομμάτι που εν ήδη κομμένο που άλλου, να μεν σαμπλάρω που χιπ-χοπ, εκτός που μιαν φορά που εσάμπλαρα έναν oldschool που ήταν ενορχηστρωμένο.
Χ: Τζαι θέλει πολλά αρτσίθκια να το κάμεις τούτον, γράψε το.
Μ: Το βασικό εν τα drums, το δύσκολο εν νάβρεις drums, ειδικά που εν εκόψαν άλλοι
Χ: Ο Κώτσιος ήβρεν πολλά. Αλλά κανένας εν το προσέχει.
Μ: Τζαι ο Χάρος τζαι ο Μπλάκκης ήβρασιν.
Χ: Ο ρυθμός εν το πιο σημαντικό. Άμαν έσσεις ωραία drums, δυνατά, πιεσόμενα, πάνω κάτω ότι του βάλεις που πάνω εν έσσει περίπτωση να μεν ακούεται ωραίο, φτάννει ναν πας τον ρυθμό. Τζαι άμαν ψάξεις τζαι έβρεις τζινούρκον ήχο που την αρκή, νιώθεις πιο ωραία επειδή εν δικό σου.
ΚΓ: Ένεν κατανάγκη πάντα έτσι επειδή μπορεί να κόψεις drums που εκόψαν πολλοί άλλοι τζαι να τους δώκεις άλλην έμφαση, με άλλην μελωδία, έσσει drums που τα κόψαν 200 φορές τζαι πάλε μπορείς να τα κάμεις ωραία.
Μ: Άλλον πράμαν που έκαμα πολλά, είχα κάποιους κυπριακούς δίσκους τζαι έκοψα τα τουμπερλέκκια, νομίζω εν ήχος που εξεχώρησεν πολλά. Έκοψα τζαι τον Χότζα… σε τζείνον του στρατού έθελα ναν πολλά hardcore τζαι έκοψα κιθάρες που punk επειδή άκουα πολλήν punk τότε, Dead Kennedys
Ο:Drums από Sepultura.
Μ: Έκοψα πολλές φωνές που την ορκομωσία, που ντοκιουμαντέρ για την εισβολή τζαι το πραξικόπημα, ένας που λαλεί ένταμπου του εκάμαν οι χουντικοί. Του στρατού αλόπως εν το πιο δουλεμέννο μου κομμάτι. Έκοψα κάτι φκιολιά στο τραγούδι της μόδας που παίζουν σε κάποιες φάσεις. Η λούπα του Καρακιόζη εν που ρεμπέττικο. Α τζαι το ΡΑΠ εν παράξενη φάση, έκαμνα έτσι μαλακίες μιαν ημέρα τζαι άκουσεν το ο Μπλάκκης τζαι λαλεί μου θέλει να το ραππάρει. Λαλώ του εν ραππάρετε τούτον το πράμαν (γέλιο).
Ο:Και όμως!
Μ: Τζαι εφκήκεν κομμάτι. Το χιπχοπ στηρίζεται σε πολλές άλλες μουσικές. Ο παραγωγός της χιπχοπ πρέπει να ακούει άλλες μουσικές, ένας που ακούει μόνον χιπχοπ εν θαν καλός νομίζω. Μουσικά γιαυτόν εξεχώρησαμεν, επειδή στην Κύπρο μόνον εμείς είμαστεν της φάσης του sampling, εκτός που τον Πονοκέφαλο τζαι τον Mush, που εν πιο μετά.
Ε: Οι άλλοι δηλαδή ενταλός κάμνουν την μουσική;
Μ: Αρμόνια, computers, fruity loops, CD με έτοιμους ήχους,
ΣΤΙΧΟΣ
Το τραούδιν του Χάρου:
«Πόσα χρειάζεται η καρκιά νάβρει μιλιά να μιλήσει
Πρέπει ο λόος να τζιλήσει
μα κανένας εν το δέχεται όπως ο μουττάς την λύση
Το στόμα μου έσσει ανάγκη λέξεις να τσιαττίσει
Για ούλλα τούτα που θωρώ τζανακατσιώ
Τα ντραμς φακκούσιν λετσιό
Τζαι γιω που πάνω να κολλώ οπώς την νεαν κολλεξιόν
Εις τες κκελλάες των μητσιών
Γιατί εβαρέθηκα πκιον
Να θωρώ γυρών το κακό
Να εξαπλώνετε με απίστευτο ρυθμό
Στα φανερά ή μυστικά
Θύμα ο κάθε αδιάφορος
Θνητός τζαι δυστυχώς
Ο άιτιος μάλλον ανίκητος, τεχνιτός
Ασταματητός σεισμός,
Πε μου ποιος
Ο καπιταλισμός.
Το ενενήντα εννιά κομμάν ενια ενια ενια
Τοις εκατόν του κόσμου εν φακκά πενιάν
τζαι η άγνοια σκοτώννει
βλάφτει σοβαρά την ελευθερία του ατόμου, της κοινωνίας,
υπουργείον αρμονικής φασαρίας
τζαι μεις μάρτυρες μιας καθορισμένης ιστορίας
που οι σκλάβοι παράγουν παράγουν
πουλούν γοράζουν όσα προλάβουν
με αρρώσκια τζαι αγνοία
υποκλείνονται στην καπιταλιστικήν αυτοκρατορία»
«Από πελλόν τζαι που μιτσήν μαθαίννεις την αλήθκεια
το μικρόφωνο θέλει αρτσήθκια
τζαι φωνητικά παιχνήθκια
πιάννω το παίζω εκτονόνομαι, αγαπώ την μουσική τόσον που αν έρτει κάποιος να την πειράξει εν να τον κάμω λουβίθκια»
Ε: Ποια είναι η σχέση της μουσικής, όπως την επεριγράψαμε, με το στίχο στο χιπ χοπ;
Ζ: Βασικά ο στίχος ερκεται τζαι ολοκληρώννει την μουσική. Εν η έκφραση του καλλιτέχνη, εν η εκφραση του μουσικού με τη μουσική τζαι του ερμηνευτή με το στίχο. Στο χιπ χοπ ο ερμηνευτής εν τζαι τζείνος που γράφει τους στίχους τζαι έτσι τζείνον που λαλεί εκφράζει τον. Πάντα εν βασισμένος παστην μουσική. Ο καλός συνδυασμός των δύο κάμνει το καλό τραούδιν.
Χ: Εν σημαντικό στο χιπ χοπ ότι η επικοινωνία μεταξύν DJ τζαι MC εν πολλά φανερή. Οι MC εν να συναφέρουν ότι ο DJ μας εν τούτος πολλές φορές όταν τραουδούν. Τούτον βασικά συναντάς το σε μουσικές πολλά της ψυσσιής, όπως για παράδειγμα στα ρεμπέττικα εννά πουν «γεια σου Μάρκο με το μπουζούκι σου», ή στην funk στα blues το ίδιον. Εκτός που την επικοινωνία μέσα στο συγκρότημα τούτον δείχνει ότι φκάλλει τον αληθινό του εαυτό. Είμαστε εμείς τζαι δηλώννουμεν το για να ξέρεις τζαι ηντα πούμαστε. Εν σημαντικό να λαλείς ποιος εν ο DJ γιατί εν ο σκελετός.
Ε: Τι κάμνει το στίχο του χιπ χοπ διαφορετικό;
Π: Εν το αίσθημα της αντίδρασης που φκάλλει ο καλλιτέχνης. Ο καλλιτέχνης της χιπ χοπ λαλεί για τζείνα που τον κάφκουν. Τζείνον που νιώθει εννα το φκάλει να το ακούσει ο κόσμος. Τούτον κάμνει τη διαφορά.
Ε: Επομένως η αμεσότητα, η ευθύτητα; Τι είναι τζείνο που του δια αμεσότητα;
Χ: Μιλά ίσσια. Υπάρχει τζαι χιπ χοπ που εννα λαλεί κάτι τζαι να εννοεί κάτι άλλο, αλλά σπάνια. Χωρίς να θέλω να θίξω το ροκ πολλές φορές εκφράζουν τζείνο που νιώθουν με ωραίες λέξεις τζαι να το κάμει να φανεί ποιοτικό ή έντεχνο. Τζαι παρένθεση- ποιοτικό τζαι έντεχνο είδος εν μπορείς να ονομάσεις γιατί έντεχνο σημαίνει τέχνη τζαι τέχνη έχουν ούλλες οι μουσικές. Πολλοί λαλούν για πουλιά, για βουνά.
«Πολλοί νομίζουν ότι η έκφραση εν λίμνες, βουνά,
τζαι πουλιά που πετούσιν ψηλά,
αλλά η τέχνη εν φωθκιά, που κρούζει όσους μας κρούζουν
τζαι εννα ραππάρω ωστε να δω τους κατακτητές να γίνουν κάρβουνα τζαι στάχτες».
Στο χιπ χοπ εννα μιλήσεις ίσσια, όπως εγίναν να πράματα. Αν φκει κάποιος ροκκάς τζαι φκει τζαι πει έτσι τα πράματα όπως εγίναν εννα του πουν εν είσαι ροκκάς. Το χιπ χοπ εν εσσιει περιορισμούς σε τούτο. Καμιά μουσική εν έσσιει περιορσιμό φτάνει να το καταλάβουν. Τζαι τα ονόματα τζαι τα καλούπια εν ούλλα πελλάρες. Έσσει καλή τζαι κακή μουσική. Τα ονόματα εν για τους καταστηματάρχες για να βάλλουν τα cd στα ράφκια. Εν σημαντικό τζείνο που έσσιεις μες τον νου σου να φκεις να το πεις τζαι εν πειράζει να μεν έσσιει ομοικαταληξία.
Ε: Πόσο σημαντική εν η ομοικαταληξία;
Χ: Εν σημαντική όσον αφορά τη μουσική. Τζαι χωρίς ομοιοκαταληξία έσσιει μουσική. Όπως παίζει το instrumental ο MC εν σαν να παίζει ένα οποιοδήποτε όργανο τζαι προσπαθεί να παίξει μουσική αλλά έσσιει την ευθύνη να πει λέξεις. Έσσιει σαν ήχους τα σύμφωνα τζαι τα φωνήεντα. Μπορεί να τζιλήσει κοφτά τακ-τακ-τακ σαν κρουστο τζαι μπορεί να τζιλά μελωδικα, οτι θέλεις κάμνεις. Είσαι έναν μουσικόν όργανον, απλά κάμνεις το με λέξεις τζαι τούτη εν η μεγαλύττερη ευθήνη. Πρέπει να έβρεις τες κατάλληλες λέξεις, να φκει τζαι το νόημα που θέλεις. Μπορεί να φκάλει το νόημα αλλά να μεν φκαίνει μουσικά ή να μεν έσσιει νόημα το τραούδι τζαι να φκαίνει ωραία μουσικά. Το τέλειο εν να καταφέρεις να κάμεις στίχους που να φκάλλουν νόημα τζαι να στέκει τζαι μουσικά, σαν flow. Δαμέ εν η τέχνη, το τζοίλιμα.
Ε: Η αμεσότητα οφείλεται επίσης τζαι στο ότι η γλώσσα που χρησιμοποιείται εν η καθομιλουμένη;
Χ: Εν πολλά βασικό.
Ο:Ο καθένας εκφράζεται καλύτερα με τον τρόπο που μιλά στον συνάνθρωπό του. Και ξέρεις ότι θα βγεις και θα τα πεις και θα σε καταλάβουν γιατί μιλάνε με την ίδια γλώσσα στον δρόμο, στην δουλειά, σπίτι τους ξέρωγω.
Χ: Άμαν κάτι εν της μόδας, όπως τα μηνύματα, εν πολλά γεννικό. Ο κόσμος ταυτίζεται με το γεννικό άρα φκάλλουν τραούθκια που πιάννουν 5 δισεκατομύρια άτομα. Εγώ εν να πω μεινήσκω στην τάδε οδό, εκφράζει εμένα τζαι την οικογένειαν μου. Εμείς εν να το πούμε τζαι εν μας κόφτει. Ο κόσμος ταυτίζετε με το γεννικό. Εμείς είμαστεν αρκετά συγκεκριμένοι.
Ε: Ε εν σκοπός να σε καταλάβουν λλίοι;
Χ: Όι. Η επικοινωνία εν πολλά καλή. Εν σημαντική άμαν είσαι πελλός, για να ξέρεις οτι έσσει τζιάλλους πελλούς. Εν να σε νιώσει ο άλλος. Άμαν εν πολλά γεννικό πόσον εν να σε νιώσει; Παρά νάσσει σσήλιους να σε ακουν, καλλύττερα νασσεi έναν που εν νάρτει μετά να σου πει εισαι τσιάκκος τζαι να σε καταλάβει. Ναν λλίοι τζαι ναν πιο κοντά σου.
Ε: Το χιπ-χοπ εν μεταξυ τραουθκιού τζαι πεζογραφίας;
Μ: πεζογραφία, ποίηση, την ομηλία. Η ομηλία μάλλον εν το πιο σημαντικό. Επίσης εν τζαι το γεγονώς ότι εν πολλές πληροφορίες συμπηκνωμένες, εν παρα παρα πολλής ο στίχος.
Ο:Στο χιπ-χοπ ο καθένας μπορεί να πει την δικιά του άποψη και γιαυτό έχει πολλές πληροφορίες. Και να μην ξέρεις τη γλώσσα μπορείς να ακούσεις το flow, πως ρέει η φωνή και πως συνδέεται με το τραγούδι. Έχει διακρήσεις. Το πιο σημαντικό στην χιπ-χοπ παγκόσμια, και ο λόγος που ξεκίνησε, είναι καθαρά αντίδραση. Να βγουν τα προβλήματα του κόσμου προς τα έξω. Και να τα ακούσουν άλλοι και νάχει λύσεις ή καταστροφή. Punx not dead ole.
Μ: Το χιπχοπ που εξεκίνησε, ε ένα πολλά βασικό στοιχείο εν το battle. Να δείξει ο MC ότι έσσει τεχνική, ότι αξίζει, ότι εν καλλύττερος που άλλους, το πιο σημαντικό ότι έσσει δικό του πρωτότυπο στυλ ή τζοίλιμα... να μεν τζοιλά συνέχεια με τον ίδιον μονότονον τρόπο, ένταλος κάθοντε οι ομοιοκαταληξίες, κάποτε που πάει ώρα χωρίς ομοικαταληξίες τζαι όμως κάπως κάθεται τζαι λαλείς ένταλος θκιάολον τα εκατάφερεν. Τούτα ούλλα εν το flow. Για μας εν σημαντικό.
Χ: Αφού καταφέρνουμεν τα γαμώ τον καπιλέ μου.
(γέλιο)
Μ: Ή ασπούμεν να μεν κάθοντε πάντα ομοιοκαταληξίες ουσιαστικό με ουσιαστικό, ή ρήμα με ρήμα. ρε πε το τζείνο...
Χ: «Τζαι είπαν μου ιμίσσιμου
Πως ο καπιταλισμός εν θα ππέσει τζαι πως κατίσσιμου
Αν σηκώσω κκελλέ αλλά εν να πιάω που τον γιακκά το κουστούμι κάθε επίσημου
Τζεν να να τον σείρω μακριά σαν το κακκάτι με το νύσσι μου»
Δηλαδή εψάξαμεν τα πολλά τζαι όσα είπαμεν, εντάξει εν να τα πιάν κάποιοι τζαι εν να τα αντιγράψουν αλλά εν καλλύττερα να τα καταλάβουν που μόνοι τους.
Ε: Το freestyle;
Μ: Εν που τους λόγους που εξεχωρίσαμεν πολλά μες την Κύπρο επειδή ο Χάρος, ο ΟΝ τζαι ο Γρηγόρης κάμνουν, τζαι εν πολλά καλοί. Ειδικά ο Γίωργος αθυμούμαι που έκαμεν για πρώτη φορά μιαν μέρα έσσο μου, τότε εν εραππάρισκεν καθόλου, τζαι εξελίχτηκεν τζαι τωρά εν τρομερός, πάει με τες ώρες. Τζαι οι άλλοι το ίδιον. Freestyle σημαίνει σκέφτεσαι τζείνην την ώρα τον στίχο, αυτοσχεδιάζεις. Το οποίον έσσει φυσικά το ανάλογο στην Κύπρο με τα τσιαττιστά, αλλά μπορώ να πω ότι το freestyle εν πιο δύσκολο που τα τσιαττιστά, επειδή στα τσιαττιστά λαλείς μόνον θκυο στίχους τζαι έσσεις παραπάνω ώρα να σκεφτείς επειδή επαναλαμβάννεις το τέλος, ενώ στο freestyle εν πιντωμένα.
Χ: Ναι στο τσιαττιστό εν ένας μένας. Στο χιπ-χοπ εν συνεχόμενοι, η ταχύτητα που πάεις, εν πόσο γλήορα γυρίζει ο νους.
Ε: Πε μας κανέναν freestyle
Χ: «Όι ρε πελλέ
Έκρουσα δαμέ
Απέναντι που τον Γιώργο με το ούζο
Ναι ρε πελλέ εν το τζάκι δαμέ τζαι κρούζω
Εν αντέχω τζαι εν να παω πάρατζι
Εν να μου πεις ηνταμπόν ο MC
Εν τζείνος που ραππάρει τζαι φκάλλει τα της ώρας
Ο καλλύττερος MC της χώρας;
Όι, είμαστεν θκυο τρεις
Οι καλλύττεροι MCs
Της Λευκωσίας, ούλλης της Κύπρου
Τζαι εν να φτάσουμεν που τον Απόστολο Ανδρέα στον Ακάμα
Πήαιννε παρπάτα, ποιος γαμά όι πήαιννε γάμα
Τζαι άης μας εμάς
Τζαι είμαι κουρουσμάς τζαι κάθομαι τζαι ππέφτω
Χαχα άις το τωρά μιλά η ζηβανία
Τζαι εν να γράψουμεν ιστορία
Στην Λευκωσία
Κανονικά.»
ΚΓ: (για τον στίχο) ε όπως είπαν οι άλλοι θέλει τέχνη, έσσει καλόν στίχο τζαι έσσει μαλακίες, αλλά με τον MC ένεν μόνον ο στίχος πόσον σωστός ένει αλλά ναν τζαι έξυπνος, να πεις πέντε κουβέντες τζαι να πεις κάτι που εν θα περήμενει ο άλλος, ασπούμεν μεινήσκω έκπληκτος που κένους MC, ασπούμεν λαλεί ένας που τους Wu Tang “Rap styles vary, and Carry like Mariah”. Ασπούμεν κατάλαβες; Συνεχίζει αλλά σαν την Μαρία Κκάρι, εν διπλή έννοια, αρέσκει μου τούτον το στυλ, ανατροπές.
Ε: Αμεσότητα στον στίχο, έσσει στίχους που κρύφκουν την έννοια;
ΚΓ: στο αγγλικό ακούω τον 2-3 φορες για να καταλάβω, έσσει που κρύφκουν τζαι βρίσκεις τα σχετικά εύκολα. Έσσει τζαιρόν να γράψω στίχους είμαι νάκκον εκτός.


αφήσια που μας έκαμεν ο Παπαράτσι για λαϊβ στο Τρένο, ο DJ υποτίθεται είμαι εγώ

Ε: οι active member?
Ζ: οι active member εν έχουν τόσον άμεσον στίχο εν πιο ποιητικός. Εν πιο επηρεασμένοι που ελληνικό ροκ, εν πιο ψαγμένος σε εισαγωγικά. Μπορεί ο καθένας να του δώκει άλλον νόημαν, ένεν τζείνον που εν σου δια περιθώριο τζαι καταλάβεις ακριβώς ήνταμπου σου λαλεί.
Ε: Εσείς ήντα στίχους κάμνετε
Χ: στίχους υπερβολικά που εν έσσει chance να μεν το πιάεις, τζείνον ένει. Έχουμεν τζαι στόχο να φκάλουμεν τραουδι που εν περιγραφικό, Το Ψυχιατρείο
Ο:εκεινο θα ειναι παραπάνω εικόνα. Να μπορείς να περηγρίψεις σε κίποιον την ΕΙΚΟΝΑ που βλέπεις μες το μυαλό σου με στίχους και πάνω σε μουσική, για μένα ασπούμε είναι κορυφή, δεν μπορεί να γίνει πιο κατανοητό. ´Ολοι μπορούν να περιγράψουν κάτι, αλλά να περιγράψεις κάτι που σε απασχολεί, και να το φέρεις σε εικόνα μες την κεφαλή του άλλου... Θα το πιάσει επειδί θα του λες η κολώνα είναι κολώνα και ο πίνακας ειναι πίνακας ασπούμε, έτσι.
ΚΓ: Ρε ένεν πάντα έτσι ασπούμεν ο Kool G Rap, ακούω τα τραούθκια του τζαι φαντάζομαι φάσην στην Αμερική παλιά με την ποτοαπαγόρευση τζαι είσσεν γκάνγκστερς κανονικά τζαι ξερωγώ, εν που ταινία ασπούμεν. Εν τζαι λαλεί σου το τόσον ίσσια αλλά εν η μουσική εν τζαι η φωνή του τζαι ούλλα.
Μ: Το Αμερικάνικο χιπ-χοπ εν πιο κινηματογραφικό, εν σαν τα έργα τωρά, μπαίννουν σε ρόλους, εν σαν τους χαρακτήρες, εν πιο μυθικο, συμβολικό ξέρωγω.
Χ: Πιαννουν ρόλους εν σημαντικό τούτο, εμάς ενεν ο ρόλος, είμαστεν εμείς, Τζαι Το Ψυχιατρείο εν έναν τραούδι που σκέφτομαι τζαι όπως λαλούν μια εικόνα εν σσήλιες λέξεις, θέλω μια λέξη ναν σσήλιες εικόνες. Εν πας την τεχνη. Εν ανατρεπτικό. Αλλά ένεν τόσον χαρακτηριστικό του χιπ-χοπ αλλά χαρακτηριστικό δικό μας, γενικώς όπως εν το χιπ-χοπ στον νου του κόσμου, εμείς επιάαμεν μόνον τα καλά που τζαμέ τζαι εσμήξαμεν τα με τα καλά τα δικά μας τζαι εκάμαμεν έναν δικό μας πράμαν που για μας εν πόμπα. Τζαι εν για μας.
Π: Εν για μας.
Ο:Εν για μας, 6 άτομα και αν αρέσει κάπιου άλλου καλώς.
Χ: Εμείς φκάλλουμεν μουσική τζαι υπλογίζουμεν ότι εν να το ακούμεν 10 ´στομα, αν το ακούσουν 11 εν να χαρούμεν, αν εν 100 εν να χαρούμεν ακόμα παραπάνω, αν εν 1000 ηνταμπουν να σου πω, εν να ντυθώ πινόκιο τζαι εν να φκω πας τη ταράτσα, γράψε το.
Ε: Εχρησημοποιησατε κυπριακα...
Ζ: Εγω που εξεκινησα τζαι εκατσα για πρωτη φορα να γραψω στιχους στα ελληνικα, στην ελληνικη καθιμιλουμενη, ενιωθα οτι επεριπαιζα τον εαυτο μου, εν ενιωθα οτι ημουν ο Ζαχαριας, ενιωθα ότι ήμουν καποιος άλλος, τζαι ετσι εσσισα τα τζαι αρκεψα εγραφα που την αρκη αλλα στα κυπριακα. Οπως μιλουμεν τωρα οπως εν να φωναξω του Χαραλαμπου, ετσι οπως μιλω. Ένταλος μιλας στον δρόμον, ένταλος μιλάς με τους παρέες σου, ένεν η γλώσσα η γραπτή η επίσημη. Τζαι πιστεύκω εν πολλά καλόν επειδή ντζίζει τον άλλο, καταλάβει το καλλύττερα ο άλλος
Μ: που την άλλην όμως έσσει που προτιμούν να ακούν κυπραίους να ραππαρίσκουν στα καλαμαρίστικα, νομίζουν ότι εν σσειρόττερα τα κυπριακά. Υπάρχει γεννικά τουτον το κκόμπλεξ. Αναγνωρίζουμεν το τούτον τζαι εν μας αρέσκει. Παρόλον που το πρώτον CD ήταν παραπάνω στα καλαμαρίστηκα.
ΚΓ: Αν εν κυπριακόν συγκρότημαν τζαι εν κυπριακό χιπχοπ ε ενεν λογικό ναν κυπριακός ο στίχος
Ο:και εγώ ρε φίλε τι να πω
Χ: Άλλον εσύ ρε
Μ: ρε εν πολλά λογικό εσύ τζαι ο Γρηγόρης να ραππαρίσκετε καλαμαρίστικα, ασπούμεν αν εραππαρίσκατε κυπριακά εν θάφκαιννε, εν όπως νιώθεις, όπως σε βολεύκει.
Χ: Κοίταξε στο πρώτον CD είχαμε τζαι νακκουρίν την έννοια οτι εν να πιαστεί Ελλάδα, εντάξει εθωρούσαμεν ότι γεννικά στην ελλάδα εν νάκκον χάλια που εξελίσσετε το χιπχοπ, ενώ τωρά έχουμεν το μες τον νου μας φάση, να μας ακούσιν στα κυπριακά τζαι να μαθαίνουν κυπριακά για να μας καταλαμβαίνουν.
Ο:Κανονικά ρε κανονικά
Χ: Τζαι ειλικρινά πιστεύκω το. Προσωπικά εν μετανοιώνω οτι εφκήκαν οι στιχοι στο CD ελληνικά, αλλά εν να προτίμουν νάταν κυπριακά, αλλά λαλούσιν τζείνα που θέλουν να πουν, τζαι τζοιλούν καλά. Αν ήταν στα Κυπριακά εν νάταν πιο εύκολο να ντζίσει τον άλλον, τζαι εν να με βοήθαν τζαι μέναν να εκφραστώ. Αλλά τα κυπριακά τζιλούν καλλύττερα που τα ελληνικά.
Ο:αει γαμήσου ρε
(γελιο)
Ε: εγράψατε στα κυπριακά επειδή εθέλατε να φκάλετε κάποιον μύνημαν για την χρήση των κυπριακων;
Χ: Τωρα ναι, τοτε όι τοσον.
Ζ: Εν επροσπαθούσαμεν τότε να κάμουμεν τζείνον το βαρετόν το κυπριακόν απλά για να δείξουμεν ότι εν κυπριακό. Εν επροσπαθούσαμεν να φατσίσουμεν τα κυπριακά, εν ελαλούσαμεν ασπούμεν βουννώ το τούτον, λέξεις που εν χρησημοποιούμεν,
Χ: Αν θέλεις να το πεις πε το όπως μιλάς.
ΚΓ: Τζαι ο ελληνικός που εγράψαμεν πάλε ήταν όπως μιλώ, εν εχρησιμοποιούσα δύσκολες λέξεις ασπούμεν. Εν μετανιώνω, εν έκατσα να γράψω ελληνικόν στίχο, επειδή τα ελληνικά εν τζαι τζείνα μέρος της κυπριακής ένεν.
Χ: επρόσεξα σε πολλούς που φκαίννουν να ραππάρουν στα κυπριακά, τζοιλούν τα λάθος, τζεν επειδή σκέφτονται τα σε ελληνικά τζαι μετά μεταφράζουν τα σε κυπριακά, θωρείς οι ομοιοκαταληξίες τους τσιαττίζουν τζαι στα ελληνικά. Μπορεί να βάλουν πολλά λία, 3% άσυλα κυπρικά. Αφού σκέφτεσαι, μιλάς κυπριακά τότε για να είσαι 100% ο εαυτός σου τζοιλάς κυπριακά. Τωρά εν μας κόφτει καν για Ελλάδα. Έχουμεν σκοπόν την Κύπρο.
ΚΓ: Εν θέλουμεν να ακολουθήσουμεν την σωστήν οδό, για να ακουστείς στην Κύπρο πρέπει να σε ακούν πρώτα στην Ελλάδα.
Χ: Τζαι ο Γιώργος τζαι ο Γρηγόρης που ραππάρουν ελληνικά, εν σε φάση εντελός δικήν τους, καμιάν σχέση με τζείνα που φκαίννουν στην Ελλάδα. Τα παραπάνω καλαμαρίστηκα συγκροτήματα, εν άχριστοι, πιάνουν έναν στυλ τζαι πάσιν, κατι κλασσικές ομοικαταληξίες, είδαν την μιαν μέρα ήνταμπου εν να κάμω α εν να κάμω MC. Δαμέ εμείς, τζαι ο Γρηγόρης τζαι ο Γιώργος, φκάλλουμεν κάτι εντελός δικόν μας.
ΚΓ: Να κάμω μιαν δείλωση, έσσει ελληνικά συγκροτήματα που οι καλλύττεροι τους στίχοι εν τα σσειρόττερα freestyle του Χαράλαμπου, έτσι καμιάν μέρα που εν έσσει καν όρεξη. Άτε να μεν πούμεν κανέναν όνομα.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

bola oraia h sinenteuksi!

Ανώνυμος είπε...

Ate ian je kanei