Τετάρτη, Ιουλίου 31, 2013

Ανατομία του χιπ-χοπ beat (Πρώτο μέρος - απλές λούπες)

Τούτον εν το πρώτον που τρία μέρη. Το αρχικό ερέθισμα για να το γράψω ήταν η ερώτηση του Σαββή στο "το Μυαλό σου ξεβουλώνει". Αλλά γεννικά αφορά τα ινστρουμένταλ & το beatmaking γεννικά. Αφορά πολλά λλίον κόσμο δηλαδή.

Πρώτον παράδειγμα:


Gangstarr - B.Y.S. (Prod. DJ Premier 1992)

Τί προσέχουμε για το ινστρουμένταλ; Εν το ίδιο πράμα που την αρκή ως το τέλος. Έσιει καμιάν παύση ποδα ποτζεί. Τζαι στο ρεφρέν ο Πρεμιέρας σκρατσιάρει ατάκες που άλλα τραούθκια. Εχτός που τούτον εν η ίδια λούπα που την αρκή ως το τέλος - τζαι εν μια λούπα, τα ντραμς & το πιάνο έννεν ξεχωριστά. Έ την πηγή δαμέ.

Δεύτερον παράδειγμα:


Cappadonna ft. Ghostface - 97' Mentality (Prod. RZA 1997)

Το ίδιο με πριν. Μια λούπα που την αρκή ως το τέλος, με καμιάν-θκυο παύσεις. Πάλε τα ντραμς εν μες την λούπα, έννεν ξεχωριστά. Πηγή δαμέ.

Τρίτον παράδειγμα:


Showbiz and AG ft Big L, Lord Finesse & O.C. - Dignified Soldiers (remix) (Prod. Showbiz 1998)

Δαμέ πάλε εν η ίδια λούπα που την αρκή ως το τέλος, με παύσεις μέσα μέσα. Η διαφορά εν ότι τα ντραμς εν προγραμματισμένα ξεχωριστά τζαι παίζουν σε ξεχωριστό κανάλλι που την λούπα, γιαυτό κάποτε φκάλλει τα ντραμς χωρίς να σταματά η λούπα. Επίσης έσιει ελάχιστες παραλλαγές στα ντραμς.

Τέταρτον παράδειγμα:


GZA - Liquid Swords (Prod. RZA 1995)

Το μόνον που έσιει λλίην αλλαγή. Πρώτα εν ο μονόλογος του μιτσή που το έργο. Μετά στο 1:20 μπαίννει η εισαγωγή.  Στο 1:30 μπαίννει η κανονική η λούπα. Που τζαμέ ως το τέλος εν η ίδια λούπα χωρίς αλλαγή εχτός που παύση. Όπως τα πρώτα θκυο η λούπα εν μαζί με τα ντραμς, η πηγή που εσαμπλάραν εν δαμέ. Εν λουππαρισμένο τζαι λλίον παραθκιάνταλα αν το ακούσεις προσεχτικά.


Εν δυνατά κομμάθκια τζαι τα τέσσερα. Εν οι ρίζες της ραπ τούτον, κάποτε ο DJ ελουππάρισκεν τον ίδιο δίσκο θκυο φορές τζαι οι εμσίς ετζιλούσαν που πάνω. Μετά άλλαξεν η τεχνολογία τζαι εν ήταν ανάγκη να γίνεται με θκυο πικ-απ. Τούτα τα κομμάθκια εν απλά τζείνον που ένει, μια λούπα για να τζιλούν οι εμσίς που πάνω.

Η διαδικασία για να τες κάμεις εν σύντομη.

Αλλόναν παράδειγμα:


Επόμενο μέρος εν ναν τζείνα που εν πιο περίπλοκα τζαι λλιόττερο μονότονα.


Δευτέρα, Ιουλίου 29, 2013

Κυπριακά Βινύλια

Έκαμα τα πρώτα βήματα στο να κρούζω τζαι να ανεβάζω παλιές κυπριακές ηχογραφήσεις.

Δαμέ εν το κανάλλι στο YouTube που εν να ανεβαίννουν Kypriaka Vinylia

Δαμέ εν το group στο Facebook Κυπριακά Βινύλια

Εν θα ενημερώνω το blog τούτον κάθε φορά που ανεβαίννει κάτι τζινούρκο, γιαυτό αν ενδιαφέρεστε κάμετε follow πας το youtube ή στο facebook.

Το πρώτον κομμάτι:



Κυριακή, Ιουλίου 21, 2013

Subwide R.I.P

Πριν θκυο Κυριακές επαίζεν ο Subwide ντίτζεϊ στον Αλέξαντρο (μαζί με τον Γιαννή).

Εν τζαι έξερα το πλάσμα, λείπω θέμας. Ήμαστουν μόνο στο γειά.

Αλλά εμπάσει περίπτωση τζείνην την νύχτα έπαιξεν μας κλασσικές χαρτκορίλλες τζαι πορώθηκα τζαι χόρεψα. Ναι μεν ακόμα εμάθθεννεν αλλά έβαλλεν δυνατά κομμάθκια.

Έπιαεν τζαι μικρόφωνο τζαι έκαμεν λλίον εμσιλίκκι τζαι λλίον beatbox.

Ήταν που τζείνες τες γνώριμες νύχτες, μια νύχτα με underground χιπ-χοπ σε νέον μαγαζί που ο μαγαζάτορας παίζει το κουμάρι πέρκι του φέρουν κόσμο, αλλά εν διά Παρασκευή ή Σάββατο. Ήμαστουν εμείς τζ'εμείς, που μιαν φάση τζαι μετά οι μόνες γεναίτζες ήταν οι γκαρσόνες τζαι καμιά φιλενάδα που ήρτεν με το ζόρι. Εν οι ρίζες τούτες τζαι γουστάρω.

Έννεν καθόλου λλίο πράμα, τούτη η επιμονή να παίζεις τες χαρτκορίλλες σου χωρίς να σε κόφτει για την ανταπόκριση τζαι το παζάρι. Κάποιοι παίζουν μουσική χρόνια χωρίς να περάσει καν που το μυαλό τους.

Έμαθα πριν λλίες μέρες ότι αυτοχτόνησε... εν τζαι έξερα τον για να γράψω κάτι πιο σοβαρό για λλόου του... Ήταν καλή νύχτα πάντως.

Κάποιοι ανθρώποι που τον εξέραν καλλύττερα εγράψαν πας τον τοίχο του στο fb: Stefan Subwide